Vjekoslav Filipović i Božidar Grgić

Vjekoslav Filipović i Božidar Grgić, članovi sastava Tamburaši slavonske krvi

Vjekoslav Filipović i Božidar Grgić, članovi sastava Tamburaši slavonske krvi

Glazbu, ples, kazalište, likovnu i bilo koju drugu umjetnost konzumira se punog želudca

* U izradi videa za svoje dvije pjesme surađivali ste s Hrvojem Seršićem s Umjetničke akademije u Osijeku te vizualnim umjetnikom Borisom Sekulićem. Koliko je važna ta suradnja najšire platforme kulturnih dionika? Je li ona dovoljno razgranata?

– U svakom kulturnom procesu bilo kojeg grada, države ili društvene institucije suradnja nije neophodna, nego nužna, pa tako i u našem gradu.

Smatramo da nije dovoljno razgranata i da bi se puno više ljudi trebalo uključivati u projekte bilo kojeg karaktera.

U drugim zemljama to dolazi prirodno jer su institucije naviknule ljude na suradnju bilo volontersku ili drugu, to je i naša budućnost, nadamo se.

Vjekoslav Filipović

Vjekoslav Filipović

* Ako postoji, navedite jedan temeljni problem osječke kulture?

– Egzistencijalni problemi velikim dijelom koče kulturno uzdizanje naših sugrađana. Glazbu, ples, kazalište, likovnu i bilo koju drugu umjetnost konzumira se punog želudca.

 

* Vidite li tamburašku glazbu koju vi proizvodite kao dio titule Europska prijestolnica kulture? Što vidite kao prednosti ove titule?

– Mi nismo takvog dojma dokle god ne iziđemo iz Osijeka, i tek van našeg grada ljudi nas nazivaju“glazbeno-vizualnom razglednicom grada Osijeka“.

Titula bi svakako sa sobom, osim reklame donijela i novac namijenjen kulturnom razvitku grada.

Samim time prvi plan nakon dugo vremena postala bi kultura, nadamo se.

* U slučaju da ju Osijek ponese, na raspolaganju će nam biti znatna sredstva za izgradnju infrastrukture i pokretanje različitih programa. Što je Osijeku nužno potrebno, a da bi opravdao ovu titulu?

– Srž svake umjetnosti je komunikacija, tako smatramo da je protok informacija jako bitan. Grad bi trebao podržati, ali istinski podržati, mlade umjetnike bilo koje grane umjetnosti. Novac dodijeljen za kulturu iskoristiti u kulturne svrhe, a ne neke druge.

Treba pokazati da ima puno kreativaca u Osijeku i to ponuditi i iznijeti u javnost, a ne skrivati bendove po garažama, glumce po prostorima akademije itd.

Primjerice, po čemu turist, bilo stranac bilo Hrvat može zaključiti da Osijek ima umjetničku akademiju?

* Što vidite kao najveći potencijal kulturne djelatnosti Osijeka? Je li on dovoljno iskorišten?

– Najveći potencijal grada su mladi i kreativni ljudi. Kao što smo već i ranije spomenuli, nije im dano dovoljno prilike.

* A identitet? Koji je osječki kulturni identitet?

– Osijek ima jako puno elemenata koji su sastavni dio života u gradu, a mogli bi biti identitet grada. Ima dakle na izbor:

Slikare, kipare, grafičare, glazbenike, lutkare, glumce, iz bilo kojeg područja ima dovoljno „materijala“ za odabrati, samo je pitanje odabira.

Bilo bi malo nezahvalno tražiti od nas da izdvojimo samo jedan projekt ili jednu osobu.

 

* Na koji način treba promicati kulturni identitet Osijeka na regionalnim, nacionalnim i europskim razinama?

– Definitivno treba poticati suradnju i kvalitetne projekte koje naši mladi sugrađani stvaraju. Uz dobru financijsku i marketinšku podlogu i potporu, može se napraviti jako puno.

* Što Osijeku treba ostati nakon 2020.?

– Treba mu ostati prostorija za rad kreativnih ljudi, treba mu ostati javnih skulptura, odličnih koncerata, predstava, ali najbitnije da mu ostane princip da se prema kulturi i kulturnjacima odnosi s poštovanjem i podrškom i da se novac uloži što je više moguće u lokalne stvaraoce.

 

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s