Mladen Tutavac

Mladen Tutavac, dirigent

Mladen Tutavac, dirigent

Nedostaje nam jača promidžba jer zašto ne bi druge države vidjele snimku neke naše predstave barem na internetu

* Smatrate li da postoji jasna kulturna politika i suradnja najšire platforme kulturnih dionika? Zašto je ona važna?

– Mislim da ne. Jedan jednostavan primjer – često se događa da istu večer imamo u gradu dva različita glazbena događanja, opernu predstavu u HNK i koncert na nekom drugom mjestu.

Trebala bi postojati jača koordinacija među kulturnim institucijama te zajedničko planiranje na dulji period.

Mislim da rijetko uopće postoji i ideja o ostvarenju zajedničkih projekata dvije ili nekoliko kulturnih institucija.
Suradnja je važna iz nekoliko aspekata: razvoj kulturnih kadrova u vlastitoj sredini; omogućavanje kulturnoj publici praćenje što većeg broja događaja; obogaćivanje kulturnih sadržaja kroz udruživanje institucija grada u ostvarenju zajedničkih projekata.

* Na koji način kulturne vrijednosti mogu postati dijelom svakodnevnog života najšireg broja Osječana? Koja je uloga osječkog HNK?

– Prije svega sustavnim odgojem mladih kao aktualne i buduće kulturne publike. Osječki HNK kao centralna kulturna institucija ima vrlo često učenike osnovnih i srednjih škola kao svoju publiku te bi im se možda malo više morala približiti, prije svega kroz repertoar blizak omladini. Mladima treba stvoriti naviku posjete teatru.U današnje vrijeme to nažalost postaje sve teže jer se, najviše zbog kompjutora, sve više okreću virtualnom svijetu.

Operu, klasičnu glazbu, dramu i balet treba što više popularizirati.

Treba pokazati omladini a i starijima koji nisu upućeni da to nije neki jedva slušljivi, nerazumljivi i dosadni bauk nego nešto u čemu itekako mogu uživati. Također, češće izaći “na ulice” s predstavama. Osijek ima prekrasnih otvorenih pozornica kao što je Tvrđa i to s više lokacija, promenada, parkovi, trgovi, dvorište unutar kompleksa Eurodoma…Tu bi i RTV mediji trebali odigrati svoju odgojnu ulogu i više popularizirati ono što je u glazbi i ostalim umjetnostima najvrednije i naći način da im to približe umjesto da sve više prostora ustupaju šundu.

* Ako postoji, navedite jedan temeljni problem osječke kulture. Smatrate li da je tko zakazao?

– Politika i recesija su temeljni problemi.

Nerijetko su u prošlosti kulturom rukovodili nekompetentni ljudi koji se nisu za nju dovoljno borili.

Danas, kada je situacija toliko teška, nisam siguran da li će i kompetentni uspjeti.

* Što vidite kao najveći potencijal kulturne djelatnosti Osijeka? Je li on dovoljno iskorišten?

– Najveći potencijal su mladi ljudi. On zasigurno nije dovoljno iskorišten jer svi mladi ljudi, koji god to mogu, odlaze u Zagreb ili dalje. Naravno da je Zagreb, sam po sebi, sredina koja više nudi ali morali bi se ipak malo više zabrinuti i zapitati da li mi možemo više učiniti da ih zadržimo.

* Može li Osijek svoj kulturni identitet graditi na prošlosti i sadašnjosti osječkog HNK? Na koji je način potrebno taj identitet promicati na regionalnim, nacionalnim i europskim razinama?

– Svakako. HNK Osijek je centralna kulturna institucija grada iako, naravno, ne i jedina tako da identitet treba graditi na djelatnosti svih kulturnih institucija. HNK, međutim ima mogućnost objedinjavanja i okupljanja ostalih. Kazališna predstava je uvijek veliki prostor za spoj više umjetnosti ( kao što je glazbena, likovna, glumačka, plesna, književna). Iz prošlosti uvijek moramo izvući ono najbolje i učiti, u sadašnjosti se boriti za kvalitetu jer to je osnovni način ostvarivanja identiteta te njegovog promicanja u vlastitoj i drugim sredinama. To je također i zalog za budućnost. Operu, kao veliki i skupi projekt nije nimalo jednostavno poslati na gostovanje ali jedna jača promidžba prema vani bi jako dobro došla.

Zašto ne bi druge države vidjele snimku neke naše predstave barem na internetu?

* Koje kulturne vrijednosti Osijek ima, a koje bi mogle presuditi u dobivanju titule Europska prijestolnica kulture?

– Prije svega to su sve značajnije kulturne institucije i udruge našeg grada, jaka kulturna tradicija, bogatstvo obrazovnih institucija, posebno fakulteta, prekrasna povijesna jezgra grada pa čak i njegovi parkovi. Sve se to mora iskoristiti u borbi za taj prestižan naslov.

* Koje su prednosti te značajne titule? Što bi Osijek njome dobio?

– Vjerojatno velika sredstva prije svega. Naravno da bi ih trebalo pametno utrošiti i opravdati, osmisliti velike i kvalitetne kulturne projekte, čak megaprojekte koji su rezultat međunarodne kulturne suradnje koje će ljudi pamtiti još dugo nakon toga.

* U slučaju da se zaista ovjenčamo ovom titulom, koje je infrastrukturne projekte i kulturne programe potrebno pokrenuti kako bismo ju opravdali?

– Prije svega – kvalitetna koncertna dvorana.

Drugo, kao dirigent, dugo sam se borio za etabliranje institucije komornog orkestra u gradu.

Smatram da uvjeti za to postoje samo je pitanje hoće li to prepoznati oni koji mogu za to dati sredstva. U prošlosti sam po tom pitanju imao različita iskustva. Jedino u periodu 2007-2009. je gradska vlast kvalitetno i konkretno reagirala na to.

* Što Osijeku treba ostati u godinama nakon 2020.?

– Što više, nadam se. Vremena su jako teška. Trebao bi mu ostati, prije svega, što jači kulturni “image” jer to je onda nešto što se može iskoristiti u budućnosti. Primarni je zadatak svih nas etablirati kulturu kao trajnu vrijednost i potrebu a ne kao balast na proračunu.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s