Davor Dedić

Davor Dedić, glazbeni pedagog i jazz pijanist

Davor Dedić, glazbeni pedagog i jazz pijanist

Puno puta sam se našao u situaciji da zbog nedostatka koncertne dvorane „izmišljam“ primjeren prostor za glazbene sadržaje i program

* Smatrate li da Osijek ima problema s kulturom? Koji su to problemi?

– Ne bih rekao da Osijek ima problema s kulturom, kultura je integrirana u grad i ona živi zajedno s njegovim građanima koji su njeni kreatori i konzumenti. Problemi, kojih ima, ukazuju da je kulturna scena prisutna i da se, kakva god trenutno bila, ona događa s potrebom za njenom ekspanzijom.
Jedan od glavnih problema su vezani uz gospodarsko stanje u gradu, državi i regiji, koje se reflektira u svim strukturama pa tako i u kulturi.

Nema dovoljno izvora financiranja, teško je i skoro pa nemoguće gospodarstvenike iz naše regije dobiti za ozbiljnije sufinanciranje projekata i programa, te se većina kulturnih događaja uglavnom oslanja na gradsku i državnu blagajnu, koja nije u mogućnosti pratiti i zadovoljiti zahtjevima većine kulturnih institucija.

S druge strane treba više koristiti mogućnost sufinanciranja iz fondova Europske unije, za koje nam je, još uvijek potrebna dodatna edukacija i pomoć u usmjeravanju, apliciranju i ostvarivanju projekata.
Antoaneta Radocaj_1

* Kada smo razgovor već otvorili problemima, smatrate li da postoji jasna kulturna politika i suradnja najšire platforme kulturnih dionika? Tko treba biti pokretač te suradnje?

– Vidljivo je da do sada nije bilo jasne kulturne politike. Želja i mogućnost kandidature Osijeka za titulu Europske prijestolnice kulture je potaknula razmišljanja o jasnijoj viziji a jedan od rezultata je kreiranje Strategije kulturnog razvoja grada, koja bi trebala biti putokaz prema boljoj i kvalitetnijoj promociji i integraciji kulturnih sadržaja u gradu.

Suradnje postoji, ali nedovoljno. Iz tog razloga bi je trebalo dodatno poticati i stimulirati, ne samo na lokalnoj već težiti široj regionalnoj suradnji.

Pokretači te suradnje su kulturne institucije i njezini djelatnici uz pomoć i koordinaciju lokalnih i državnih vlasti.

* Što vidite kao najveći potencijal kulturne djelatnosti Osijeka? Je li dovoljno iskorišten?

– Raznovrsnost kulturne, s naglaskom na kvalitetne ponude.

Trebalo bi bolje iskoristiti institucije i kadar koji je za svoj rad i djelovanje dobio priznanja na nacionalnoj i međunarodnoj kulturnoj sceni, i njihove aktivnosti dodatno poticati i stimulirati i na taj način pojačati dinamika kulturnih zbivanja.

* A identitet? Što za vas predstavlja kulturni identitet Osijeka? Može li Osijek na bogatoj glazbenoj prošlosti, ali i sadašnjosti graditi taj identitet? Prema čemu ga treba usmjeriti?

– Promoviranje i isticanje svih vrijednosti, kako iz prošlosti tako iz sadašnjosti. Glazbena scena je naravno jedan od identiteta na koji se grad treba osloniti. Smjernice bi svakako trebale biti usmjerene prema vrednovanju, razvoju i poticanju sadašnjih i budućih projekata.

* Koja je osječka kulturna raznolikost koja može presuditi u dobivanju titule Europska prijestolnica kulture? Gdje je Osijek u procesu kulturne integracije?

– Mislim da se svi slažemo da Osijek ima svoj kulturni identitet u svojoj geografskoj poziciji i okruženju i to je ono čime se izdvaja i kreira njegovu posebnost. Možda je baš spoj tradicionalnog i „modernog“ naš adut.

* Što vidite kao najveće prednosti ove titule? Što bi Osijek njome mogao dobiti?

– Ulaganja u ljudske resurse i infrastrukturu, promocija i bolje pozicioniranje grada kao kulturno i turističko regionalno središte. Grad zajedno sa svojim građanima bi dobio priliku da se dodatno kulturno reanimira i s druge strane, postave i osiguraju temelji za buduće generacije.

* U slučaju da zaista budemo proglašeni Europskom prijestolnicom kulture, na raspolaganju će nam biti milijuni eura za izgradnju infrastrukturnih projekata i pokretanje programa. Što biste vi prvo napravili, što smatrate prioritetom za Osijek?

– Teško je razmišljati o tim iznosima i još teže na koji način raspolagati s njima.

Puno puta sam se našao u situaciji, kako organizacijskoj tako i izvođačkoj, da zbog nedostatka koncertne dvorane  „izmišljam“ primjeren prostor za glazbene sadržaje i programe, i iz tog razloga, jedna od prvih stvari bi bilo dovršenje Kulturnog centra i izgradnja koncertne (polivalentne) dvorane sa svojim popratnim sadržajima.

To je sigurno jedan od prioriteta u našem gradu.

* A gdje vidite Osijek u godinama poslije? Što treba ostati Osijeku i Osječanima nakon 2020. godine?

– Infrastrukturni projekti i programi trebaju imati viziju i jasnu projekciju za budućnost.

U gradu treba ostati široka kulturna ponuda, ali s druge strane ne smijemo zaboraviti da tim kulturnim zbivanjima i programima treba osigurati publiku.

* Koje su vaše ambicije u unaprjeđenju kulture grada? Imate li planove u organizacijskom razvoju i
podizanju kapaciteta?

– Kada ste okruženi entuzijastima i istomišljenicima, sudjelujete u kvalitetnim projektima i programima, dobrih ideja ne nedostaje. Kao i do sada, kao profesionalni glazbenik i pedagog, svoje dosadašnje iskustvo koristim za sudjelovanje i kreiranje novih projekata i programa s kojima želim još više  doprinijeti kulturnom životu našeg Grada.

 

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s