Treba nam nova, neobuzdana demontaža društva beščašća, pohlepe i partitokracijskog terora

Da je egzistencijalno bitno ne kompromitirati se, ostati svoj i uspravan, staviti na kocku posljednje atome izdržljivosti vlastitog ponosa čak i u najdoslovnijem paklu preživljavanja, podsjeća Nenad Rizvanović memorirajući jednu važnu epizodu osječke historije. Važnu po rebelijanskom odupiranju izrabljujućem kaosu, nastalom nakon podjele plijena Prvog velikog pokolja. Naime, 20. kolovoza 1922. u osječkom je kinu Royal održan prvi dadaistički (aktivistički protopankoidni društveno-umjetnički pokret začet u Zürichu 1916.) performans na balkanskim prostorima.

Koliko nam je potrebna jedna nova neobuzdana demontaža društva beščašća, pohlepe i partitokracijskog terora, upravo je pokazalo gostovanje subotičkog Narodnog pozorišta s predstavom „Mister Dolar“ Branislava Nušića, u režiji Snežane Trišić. Genijalnost Nušićeve anarhoidne satire jest u tome što je još početkom 20. stoljeća vizionarski izvrnuo naglavačke sve naše primitivne balkanske vukojebine i ogolio ih istim grohotom – zauvijek.

DAVOR ŠPIŠIĆ

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s